Cuti Sekolah.

 


Hari ni adalah hari ketiga cuti bukan?hmm.aku cuti tak pergi memana pun.tak plan pun.haritu plan nak pergi genting tapi apa kan daya.kita hanya merancang,allah yang tentukan.harap cuti ni ada lah pergi mana mana yang best.entah tahun bila tah ,holiday paling best.sebab?

*flashback*

      Kitorang,sekeluarga.sekeluarga haji mohammed.semuanya lah kan pergi port dickson.okay port dickson setiap tahun pergi sebab pak ngah work at sime darby so dapat kurang macam tu lah.kitorang pergi 4 hari 3 malam.bila sampai je semua buat yoga.mana tak,lama dalam kereta.aku pun ikut merenggang kan badan semua.yang kecik kecik dok cari swimming pool.nak tgk ada gelongsonr tak.budak mana tahu penat.kitorang sampai before asar rasanya.lepas solat,semua mak mak sibuk siapkan makanan.kami tak duduk dekat hotel but challet.yang bestnya,betul betul depan laut.yang kitorang pulak plan esok nak buat apa.seriously aku yang umur dah remaja lah jugak kan ikut berperangai macam budak 4 tahun.

    Esoknya,kitorang bersiap nak pergi laut,the best moment ever,naik banana boot dengan bumper apa tah.ala yang bulat tu then dia bawa lelaju lepas tu punggung rasa macam tercabut!ha yang tu lah.even benda tu sakit,and mahal lah juga.aku tetap nak naik bila pergi laut lagi.dia yang best jangan ramai ramai sebab bila ramai dia berat so tak tinggi lonjatnya.aku suka tinggi tinggi.yang duduk sebelah aku tu dah macam apa je sbb ye lah diorang baru umur berapa kan.then,ada pertandingan istana pasir.okay yang tu best!sebab?aku menang!hahahaha.then ada game siapa tanam paling cepat.aku mangsa tanaman.ya allah,susah gila kot nak bangun.then malam pula ada pertandingan menyanyi.haha.masa tu aku nyanyi lagu love me.haha.im a belieber.lol.then nyanyi lagu ,banyak kot .

     Esoknya lagi,ada pertandingan explorace.okay yang tu aku kalah.agak lah,kitorang punya group ramai perempuan,then nak kene panjat.allah.tapi still dapat present sebab dapat tempat kedua.lepas tu main swimming pool pula.cari barang dalam kolam tu.ish,rasanya lah kan,kitorang je kot yang takluk semua benda.hahaha.malam pula ada bbq.then pak ngah ada pasang khemah kat luar.aunty rina buat cerita hantu.masuk lah khemah.semua menjerit.yang lelaki tu dah macam pondan dah.aunty rina mmg pandai buat cerita hantu.tak payah pakai sound,dia boleh buat.dengan jeritan pontianak dia.tempat duduk pun bertukar.aku berpusing 360 darjah kot.lol.keluar je,semuakata 'habis khemah .renyuk!'

     Esoknya,kitorang packing.gerak awal dalam pukul 9 macam tu.lepas breakfast.pergi jejalan.shopping.then the best ever is pergi go kart! woooohhhooooooo.!aku tak naik sebab pendek.haha.then diorang lawan lawan.lumba gitu.lepas tu makan tengah hari dekat mana tapi memang makanan dia sedap gila.sampai je rumah.allah,semua malas nak basuh baju.hahha..

     Beberapa hari selepas balik,baca surat khabar,port dickson ada buaya besar.then tempatnya yang kitorang pergi tu.semua muka pucat pucat.hahaha.sejak dari haritu,kitorang dah jarang pergi pd.rasanya ni adalah yang terakhir.oh tak!angsana.tu pun tak mandi laut.just swimming je.hmm,harap tahun ni pergi mana mana.happy happy before pmr.lol.dan saya ingin mengucapkan selamat bercuti.jaga diri elok elok.okay bye~

                                                                      .Thank You.

0 comments:

Post a Comment