life must go on!

Assalamualaikum,

How are you?well?today is athirah birthday and i wish i be the first who wish she but,it's.......ergh!aku wish dia pukul 8 lebih tadi.ingat nak stay sampai 12.ibu dah suruh tidur.ye lah ibu takut bangun lambat sebab pagi ni ada hal actually.ingat semalam nak go somewhere for athirah birthday but.......semua senyap.aku je yang teruja lebih.k,takpe.janji dah wish.athirah got a long long long wish from me!hahaha.anoyying pagi pagi buta.haha.sorry eh tirah.btw,HAPPY BIRTHDAY NUR ATHIRAH BINTI HAMSUL BAHARI.

bulan ni aku dah dapat dugaan yang bertimbun.allah sayang aku sangat lah ni.ada satu kes tu,im crying till my eyes bengkak kot.haha.sebab?motif?:(( kadang kadang tahao kesabaran kita boleh ditahan dan kadang kadang tidak.orang akan cakap sabar sabar sabar.sampai bila nak sabar?perangai dia dah melebih.yang si bestfrriend dia tu kawan aku pula dah.aku tak sampai hati nak share kat dia.omg omg omg!aku nak hindarkan diri daripada buat kawan aku sedih.no way lah aku nak cerita kot.kebanyakkan masalah aku,aku lebih share dengan allah dan bukan lah manusia.manusia akan bosan kalau kita asyik mengadu kat dia je tapi allah tak.allah lagi suka kita mengadu kat dia.tak percaya?believe it!cuba kau mengadu kat kawan kau tu tiap hari,maybe dia tak tunjuk tapi dia akan ada juga perasaan muak.

                                     
setiap masalah ada jalan nak selesaikan.so,kita kene lah tetap bersabar.eh,kalau takde dugaan tu bukan life namaya.kalau tak sabar memang tak tau lah apa yang akan jadi dekat kau nanti.setiap orang,setiap kehidupan ada dugaan.sama ada kecil atau besar.bersabar je lah.kehidupan harus diteruskan.kadang kadang salah kita juga,kita kene lah muhasabah diri ni.kita tak fikir panjang then gaduh.dugaaan kan tu?tapi tu berpunca dari kita sebab tuduh melulu.ini sebagai contoh je.tapi,cara yang paling berkesan nak hilangkan rasa marah adalah air sembahyang yang sempurna dan doa.dengan menyebut nama allah pun dah boleh buat kita tenang.rasanya semua tahu tapi tak amalkan je kan?sama lah aku ni ha.tapi cara tu berkesan sangat.

                                     
                                             
btw,ujian setara 1 akan dijalankan hari rabu next week (20/2/2013) aku nak minta pertolongan sikit boleh tak?aku nak kalau boleh doakan aku berjaya ye?dunia dan akhirat.tak guna juga berjaya dekat dunia akhirat entah kemana.dunia ni sementara je.dua dua kene berjaya.insya allah.dengan doa korang semua mungkin dapat membantu aku jawab ujian nantikan.tenang hati ke kan.haha.sampai sini je lah.assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment