LOVE

assalamualaikum,

ye aku tahu.sepatutnya aku tak pikir pasal ni sebab aku masih muda.muda lagi lah.hik.tapi semua orang mesti teringin kan?terigin nak bercinta.tak?suka hati.*merajuk*hmm.macam dalam movie,kita selalu tengok movie cinta kan?kadang kadang kita tengok cerita dia akhiri dengan kebahagian.ada yang dikakhiri dengan kesedihan.macam aku pula aku teringin nak bahagia sepanjang perkahwinan tu.eh,gatalnya.*garu garu*LOL.nak tengok sikit siapa yang tak minat nak bercinta cintu ni?mesti trauma?bukan.eh berambus lah.LOL.aku tak pernah berhenti mencintai orang.tak pernah trauma.hok.trauma lain adalah.trauma bercinta tak.tak serik.kenapa eh?hmm.cinta kita ada banyak.maksudnya macam cinta dekat allah.cinta dekat keluarga,ibu,ayah.adik beradik macam tu lah.tapi ni cinta dekat manusia yang bukan muhrim kita.lain jantina dengan kita.

aku pernah bercinta dan aku tahu yang cinta aku ni tak mungkin berkekalan.maksud nya tak sampai dewasa.kenapa?umur aku baru 14.bukan 20 above.so,memang tak boleh lah nak percaya sampai kahwin.memang susah lah kan.tapi aku bercinta bukan jenis main main punya.aku kalau dah sayang.hmm.susah nak benci.contoh:"dia bunuh aku tapi tak mati.aku koma.dah sedar aku susah nak benci kat dia"macam tu lah.lain kalau hilang ingatan.memang aku jenis susah nak lupakan orang yang aku sayang.aku bukannya jenis lantak dia lah.dia buat aku macam ni.aku bukan macam tu.sakit hati semua tu ada.tapi esok harinya,aku akan ada rasa kesian.sayang,rindu dekat dia.

kenapa aku cerita pasal benda ni adalah sebab aku sedang mengalaminya.untuk kali kedua.hmm.orang kata bukan jodoh.tapi aku ada baca novel tittle dia aku lupa.jalan cerita dia masa zaman persekolah diorang bercinta.then putus sebab yang lelaki tu buat something dekat perempuan tu tapi tu semua salah paham sebenarnya.then,masa dia habis universiti,diorang jumpa balik.akhirnya diorang kahwin.lepas diorang kahwin tu,banyak dugaan diorang kene tempuh.tapi diorang kuat.sampai satu harini,diorang mati excident.mati sama sama.

walaupun banyak dugaan dia tempuh,tapi diorang tetap kuat.hmm.dah jodoh.tujuan aku kasi tahu jalan cerita dia sebab aku nak cakap,mungkin kekasih zaman muda kau tu jodoh kau.terpisah sekejap.jumpa balik nanti.ha.!faham?tak?okay :( cerita tu sedih.dia buat air mata aku mengalir.


insaallah,aku mampu tempuh dugaan ni.sebab itulah aku kalau bercinta tak kasi tahu orang ramai.malas.nanti bila putus,malu je.so aku senyap senyap.kawan yang rapat dengan aku,ambil tahu pasal aku je yang dapat tahu benda ni.eh nak tanya,kalau kau nak sangat tahu orang tu punya cerita,kau tak kan cakap macam ni kan?"weh,cakap lah?"tak kan?kau mesti pujuk dia.lemah lembut.then tak putus putus.betul?aku rasa orang yang tanya aku banyak kali.tak putus putus.dia lah yang nak sangat tahu.nak sangat ambil tahu.bukan jaga tepi kain orang.lain lah kalau orang tu kata ni masalah pribadi ke apa ke.betul?tak?!eh kau ni.cari gaduh ke?LOL


bagi yang sedang bercinta ni,jaga dia elok elok.kalau kau tak buat masalah,dia tak buat masalah.insaallah.berkekalan lah.mana tahu sampai kau masuk u,kerja masih dalah pangkat yang sama.haha.insallah okay.kalau jodoh kau,dia tak lari punya lah.tapi tak bermaksud kau kene duduk diam kat rumah.then kau kata "BUAT APA NAK CARI SUAMI,KALAU DIA JODOH AKU.DIA DATANG PUNYA.DAH TERCATAT:sampai ketua tak kahwin.sebab?kau terperap dalam rumah.siapa je yang nampak?mak bapak adik beradik kau je lah.dan bila kau dah jumpa org yang kau sayang,kau sayang dia sangat.tolong lah jangan kau biarkan dia pergi.sebab alasan kau"MANA AKU TAHU DIA JODOH AKU KE APA" kita kene cari jodoh kita.dua tiga kali.bila dah jumpa,dia akan masuk minang kau,kahwin dengan kau.ha!tu lah jodoh kau.

ingat keh pesanan ni.mungkin apa yang aku cakap ada yang tak betul.ada yang salah.ye lah,manusia ni lain pendapatnya.minta maaf dari hujung rambut hingga hujuung kaki okay?dah dah.nak masuk waktu asar.nak sembahyang.nak doa dekat allah supaya kuatkan aku.kuatkan iman aku.dan nak doakan kesejahteraan kau semua.hik :).ha!nak cakap sikit,aku rindu kawan aku.aku rindu nak nyanyi dengan tirah.aku rindu nak berbual dengan diana,laila.aku rindu nak cerita pasal islam dengan dibah.aku rindu nak gelak gelak dengan semua kawan aku.aku rindu semua tu.tapi aku tak rindu nak gaduh dengan kawan aku-..- aku rindu nak debat je.

0 comments:

Post a Comment