haiii!

               inspiration | via Tumblr
Assalamualaikum

yooo!lama tak jumpa kan?*kita pernah berjumpakah? hmm.banyak benda berlaku dalam hidup aku.eh ni nak share sikit.sharing is caring right right?haritu ada ceramah israj mikraj ustaz tu ada kata "kita berdoa seperti memarahi allah" dan "kita menyoalkan allah" bila aku fikir fikir kan balik.ya allah...aku dok menanyakan allah kenapa aku diberi dugaan and others.apa hak aku menyoalkannya?then bila berdoa bukannya minta maaf ke tapi asyik menanya kenapa kenapa dan kenapa.betapa berdosanya aku..so start dari haritu aku dah tak menanyakan lagi.

kedua ustaz ada cakap"hak kita mata,mulut,lidah dan sebagainya.tapi hak allah?ikut perintah dia.itu je.itu pun kita susah nak buat" kita minta macam macam dekat allah.nak itu nak ini tapi kita ikut tak perintah allah?yang tak seberapa besar tu?hmm.jadi jangan lah marah allah kalau allah tak bagi apa yang kau nak sebab kau tak bagi apa yang allah nak.begitu juga lah dengan aku ni.minta memacam tapi sikit je aku ikut perintah-Nya

then sunnah nabi,kalau makan benda panas jangan tiup sebab bila kita hembus kita keluarkan carbon dan carbon ada acid.so apa yang kita makan akan menjadi acid.ini science cikgu kata.alhamdullilah.1 hari aku belajar tiga benda penting yang sepatutnya kita tahu.sekian.need to go babe!bye :(

0 comments:

Post a Comment