month of fasting.

assalamualikum and hye,pretty/handsome!


before i begin my KARYA.#eh?haha.i want to say or wish,selamat berpuasa kepada semua muslim.btw,i proud to be muslim.why?because islam adalah indah.tapi sayang,tahun ni aku tak boleh nak sembahyang terawih FULL.why?sebab adik TERCINTAN tak de org nak jaga.dulu,maid ada.but now,maid balik kampung.family dia sakit,maybe.and aku dgn ibu dh mls nk ambik maid.ayah nak ambik tapi,aku halang.sebab aku tak suka.melainkan kalau dia tak sleep rumah ni.sebab,aku jenis suka keluar malam :3 then,bila dia nampak.dia akn bagithu ibu and ayah.even,dia nampak aku dgn lelaki bersama pun dia bagi thu.dia warak.think so.aku ada cerita kat abg kenapa aku tak nak maid,dia pelik,eh.bukan dia seorang.semua pelik.bila aku terangkan kat abg,dia baru ingat,dia pun pernah kene.haha.then,dia kata dekat ayah,dia tak nak maid sbb tk selesa.dia nak keluar turun bawah pakai singlet.dia segan.ayah pun :3haha.then,ayah is searching for maid yg balik hari.insaallah,dapat :D eh,kalian sihat?happy fasting okay.dalam bulan ramadhan ni,syaitan,hantu tu tak ada.kene penjara.indahnya bulan puasa.kepada umat adam,sembahyang lah terawih.terawih hanya ada pada bulan ni je.bulan ramadhan.btw,rindu nak pergi.rezeki tak ada.haha.nvm,janji ada hari yg aku sembahyang.jangan tak ada langsung.maaf wish semua lambat.ni masa aku update this post ialah puasa pertama!and sekarang nobody in house,accept,me and adik.humm.btw,me kenyang sangat.alhamdullilah.dapat puasa penuh hari ni.and yg bestnya,adikpun puasa.so sama sama SIBUKkan diri supaya tak LAPAR.and harini,FARAH dtg.dia ada cabar aku,JANGAN CAKAP PERKATAAN LAPAR.heh!senang je.aku tak boleh sebut perkataan lapar .1 hari,minimum 3 kali je boleh sebut.aku harap,tahun ni,bulan ni.aku tak banyak sngt dugaan.aku takut aku buat benda benda yg diluar jangkaan semua.kuatkan lah iman hamba ini. but memang tahun ni banyak cabaran.tapi,ingat "TUHAN TAK AKAN BAGI DUGAAN ATAU CABARAN YANG HAMBANYA TAK BOLEH HADAPI'itu maksudnya,aku boleh lalui cabaran atau dugaan ni.insallah.btw,fattah.nak share pasal dia this time.aku dgn dia makin,makin,makin RAPAT!weeehhhuuuu~ walaupun ada satu dugaan dekat hubungan kami.bukan satu tapi lebih dari satu.kami tetap boleh lalui.cinta kami kuat.haha.antara dugaan yg aku nak kasi tahu ialah,MUNJUL SATU MANUSIA,HAMBA ALLAH YG HAMPIR AMBIK HATI AKU.aku ada kasi tahu fattah.fattah kata"klau dia boleh buat syg bahgia,sayang pergi lah.i will let you go"aku terkejut.seriously,aku kata "you dah tak syg i?senang betul you dapat lupakan i?or you dah ada replace?atau you dah tk syg i?"fattah kata "bukan.bukan i dah ada org lain,bukan i dah tak syg you.bukan!tapi i tak sanggup tengok you sedih.if you relay dgn i,tapi hati you bkn dkt i.apa guna?itu hanya buat you sedih.but i,happy.i bukan selfish.btw, this week,you selalu muram.you tak focus!kenapa?semua sbb ni kan?hati dkt org lain dan pada masa yg sama you relay dgn org lain.you fahamkan maksud i?"sebak dengr dia kata macam tu.dia ada kata "even,kalau kita bukan jodoh.i tetap sayng you.kalau you tak boleh jadi isteri i,adik pun boleh lah." dia suka macam tu.orang serious,dia buat kenyataan yg kelakar.me selalu marah manja dgn dia bila dia buat mcam tu.bunyi memang kelakar tpi itu lah kenyataan yg betul dia buat.itulah angapan dia terhadap aku kalau aku tak dpt jadi isteri dia.dia anggap aku adik dia.me love you much much!aku susah ak lupakan org yg aku pernah syg.even ex aku sebelum fattah pun,aku masih syg.aku masih simpan gambar kita dua untuk pengetahuan semua :D.okay.itu lah aku.susah nak lupakan kawan yg aku syg,orang yg aku syg.aku dah buat pilihan.aku ikut haluan yg terang .hahaha.eceh,okay aku ikut gerak hati.masa ni,aku dgn fattah still dlm relay yg sama.belum putus leww..heww :3dan kepada lelaki yg itu tu,cuman kawan.even aku dgn dia akn pergi pesta topeng :D haha.ini semua ibu suruh.rezeki tak meyebelahi fattah dgn aku.sepatutnya aku dgn fattah.bukan dgn dia.humm..family aku dgn family dia rapt.itu yg but aku hilang fokus.tapi jangan risau.aku tetap syg fattah :* dan ex aku :* kami bercinta dgn cara elok,dan kami berputus juga dgn cara baik.itu yg aku harapkan kepada relay aku.i still love you,even now,you are not mine. :* sayang aku tak kan berkurang kepada semua sayang sayang aku :) me have to sleep now.it almost 3.i have to sleep then wake up for sahur.night semua.selamat berpuasa.and maaf jika saya ada buat salah kepada yg sedang membaca ini. :*

0 comments:

Post a Comment